Vehree Blogi
Vehreen Blogi käsittelee maanläheisen mainostoimiston arkea, töitä, asiakascaseja, mainontaa, kokemuksia ja näkemyksiä.
Asiakascase: Numeraalin synty
Joskus sitä tuntuu olevan jumissa jonkun asian kanssa, eikä pääse mitenkään eteenpäin. Näin oli käynyt tilitoimistoyrittäjä Sanna Löfgrenille, johon olin alkuvuodesta tutustunut Nokian Yrittäjien hallitustyön kautta.
Työkokeilu mainostoimistossa: luovuutta on monenlaista
Vehreessä on ollut muutaman viikon ajan työkokeilussa Ella Kivelä. Nokialainen nuori nainen on huomannut pestin aikana, että mainostoimistotyö on monipuolista ja luovuutta saa hakea laatikon ulkopuolelta. Seuraavassa Ellan kokemuksia mainostoimistotyöstä.
Näin järjestät kilpailun tai arvonnan Facebookissa
Törmäsin jokin aika sitten Facebookissa kilpailuun, jossa oli palkintona vesipullo. Kyllä, vesipullo! Ensimmäinen ajatukseni oli, että mitä ihmettä – eihän tässä ole mitään järkeä. Mutta sitten katsoin lukuja skaban alareunassa: kilpailuun oli osallistunut tuhansia ihmisiä.
GDPR pienyrityksen näkökulmasta – katso 5 kohdan ohjeet
Onko yritykselläsi käytössä mikä tahansa rekisteri, johon on tallennettu ihmiten tietoja? Oletko vaikkapa tallentanut asiakastiedot Excel-taulukkoon tai säästänyt työhakemukset? Jos näin on, jatka lukemista – tämä koskee sinunkin yritystäsi.
Mistä on hyvät nettisivut tehty? Lue tästä 10+1 vinkkiä toimivien nettisivujen tekoon
Hyvä nettisivusto on kokonaisuus, joka koostuu monesta eri palasesta. Näitä ovat esimerkiksi kuvat, tekstit, otsikot, ilme, tekninen toimivuus sekä hakukoneoptimointi.
Vehreen vuosi 2017
Jälleen on yksi mielenkiintoinen vuosi takana. Vehreellä vuoden suurin mullistus oli muutto Nokialle sekä uuden toimiston avaaminen. Mutta onpa jälleen oltu mukana monissa mielenkiintoisissa projekteissa, niin pienissä kuin isoissakin. On ihmetelty uretaania, teroitettu puukkoja, syöty opiskelijaruokaa, pakattu koiranruokia ja mitä vielä!
9+1 vinkkiä: huomioi nämä asiat, jos suunnittelet yritysblogin perustamista
Vehreenkin asiakkaissa on niitä, jotka haluavat uudelle nettisivustolleen blogin. Yritysblogin pitämisessä onkin useita hyviä puolia. Toisin kuin harrastusblogeja, ei yritysblogeja yleensä pidetä huvin vuoksi – yritysblogin kirjoittaminen on markkinointia.
Haluatko päästä mainoksista eroon?
Otsikon kysymys on varmasti tuttu musiikin suoratoistopalvelu Spotifyn ilmaisversion käyttäjille. Ja oma vastaukseni siihen on kyllä! Toisinaan minäkin haluaisin päästä mainoksista sekä markkinoinnista eroon – siitäkin huolimatta, että teen sitä itse työkseni.
Näin Vehreen toimiston remontti on edistynyt
Tulevan toimiston remontti on vihdoin ja viimein loppusuoralla. Välillä lähes epätoivoisen pitkältä tuntunut työmaa alkaa olla viimeistelyä vaille valmis. Tässä pieni kuvakollaasi siitä, mistä kaikki lähti liikkeelle ja miten remontti on edistynyt.
Mitä on ”laadukas palvelu”?
Monilla nettisivuilla törmää lauseeseen: ”Tarjoamme laadukasta palvelua”. Minua on jo pitkään ihmetyttänyt tämä sanahelinä. Mitä oikeasti on laadukas palvelu? Pienen googlettamisen jälkeen meinasin upota laatusuohon. Laadulle on olemassa lukuisia erilaisia määritelmiä. Kyseessä ei siis ole todellakaan yksiselitteinen asia, joten mietitäänpä asiaa muutaman esimerkin kautta.
Graafisen suunnittelijan mokat, osa 2
Jo edellisessä blogitekstissä kävi ilmi, että graafisilla suunnittelijoillakaan ei aina kaikki käy kuin Strömsöössä. On mennyt logoja väärinpäin, tehty huonoja sopimuksia ja ystävyyssuhteet katkenneet työriitoihin. Tässä lisää graafikoiden mokia lähipiiristä.
Graafisen suunnittelijan mokat, osa 1
Meistä jokainen tekee virheitä, niin myös graafiset suunnittelijat ja mainosalan ihmiset. Virheitä ei kannata pelätä, mutta virheistä kannattaa ottaa opiksi. Myös toisten tekemistä virheistä voi ottaa oppia. Tästä syystä kyselinkin alan ihmisiltä, mitkä ovat heidän uransa pahimmat mokat. Miten mokista selvittiin ja mitä niistä opittiin?