BlogiSami Karjalainen2019-01-11T22:15:47+02:00

Vehree Blogi

Vehreen Blogi käsittelee maanläheisen mainostoimiston arkea, töitä, asiakascaseja, mainontaa, kokemuksia ja näkemyksiä.

5+1 asiaa, jotka kannattaa huomioida nettihotellia valitessa

Nettihotelli, webhotelli, domain-palvelu... Monta nimeä, mutta pointti on sama. Kyseessä on siis paikka, jossa nettisivustoa pidetään. Palveluntarjoajia on lukuisia: ulkomaisia, kotimaisia, ilmaisia, laadukkaita, monipuolisia. Mutta mitä asioita kannattaa ottaa huomioon, kun valitsee nettihotellia? Jokaisella on toki omat kriteerinsä, mutta keräsin tähän muutamia asioita, joita pidän itse tärkeinä.

”Tämä sivusto voi olla hakkeroitu” – apua, mitä teen?

Asiakasyrityksen nettisivusto hakkeroitiin hiljattain. Kyseessä oli ns. Japanese keyword hack. Kyseinen hakkerointi ilmenee lähinnä googlettaessa yritystä: Googlen hakutuloksissa näkyy japanilaista tekstiä ja kuvahaussa ylimääräisiä kuvia, joissa niissäkin on japanilaista tekstiä. Nettiosoitteen perässä on Googlen varoitusteksti: "Tämä sivusto voi olla hakkeroitu".

Graafikko, joka ei osannut piirtää

Minä olen graafinen suunnittelija, joka ei osaa piirtää. Tai ainakin, jos piirtäminen määritellään niin, että osaa luoda omasta päästä käsin piirtämällä vaikkapa sarjakuvamaisia hahmoja ja kuvia. Osaan kyllä piirtää mallista, mutta en osaa luoda uutta käsin piirtämällä, puhtaasti omasta mielikuvituksestani.

Miten minusta tuli yrittäjä?

Kaksi vuotta mainostoimistoyrittäjänä on näyttänyt minulle lähinnä yrittäjyyden hyviä puolia. Ylöjärveläiset ovat löytäneet Vehreen, keskellä metsää toimivan maanläheisen mainostoimiston, missä syntyy logoja, esitteitä ja nettisivuja. Vain yksi asia harmittaa: olisi pitänyt perustaa yritys jo paljon aiemmin!

Mihin se työpäivä kuluikaan?

Minulla tuli taannoin puhetta työajan käytöstä ja sen tehokkuudesta kollegani ja kilpailijani, Velhovision Maaret Borgin kanssa. Vertailimme työajan seurantaan käyttämiämme tapoja. Itse olin aiemmin kirjannut kuhunkin projektiin käytetyn työajan ylös perinteiseen Excel-taulukkoon. En kuitenkaan ollut kiinnittänyt huomioita siihen, kuinka paljon työpäivästä kaikkiaan menee asiakastöihin.

Mistä aiheesta haluaisit lukea lisää?

Mitä olet aina halunnut tietää mainostoimistoista? Mikä mainonnassa askarruttaa, markkinoinnissa mietityttää?
Kerro se meille, niin kirjoitamme aiheesta Vehreen blogiin!