Mainoksen suunnittelu
Kuiskaa tai huuda. Yksinkertaista ja yllätä. Pääasia on, että mainos erottuu ja se huomataan. Mainoksen suunnittelussa tärkeintä on se, että mainos liikuttaa lukijaa.
Hyvä mainos herättää kiinnostuksen ja saa toimimaan
Hyvä mainos on erottuva, puhuttelee kohderyhmää ja saa potentiaalisen asiakkaan tekemään halutun toimenpiteen, eli vaikkapa ostamaan, hankkimaan lisätietoa, äänestämään tai osallistumaan tapahtumaan. Mainos kannattaa usein pitää simppelinä: tärkeintä on huomiota herättävä kuva ja pysäyttävä otsikko.
Suunniteltavasta mainoksesta voidaan tehdä erilaisia versioita eri medioihin. Tarpeen mukaan samasta aineistosta on mahdollista tehdä esimerkiksi lehti-ilmoitus, flyer, suoramainos, juliste, roll-up, ulkomainos ja vaikkapa some-kuva jaettavaksi Facebookissa tai Instagramissa.
Miten mainoksen suunnittelu etenee ja mitä se maksaa?
Suunnittelemme mainoksia digitaaliseen ja printtimediaan. Suunnittelun aluksi käydään läpi, mitä mainoksella halutaan kertoa ja missä formaateissa tai julkaisuissa sitä on tarkoitus käyttää. Suunnittelutyön yhteydessä teemme mainoksesta tarvittaessa painovalmiin aineiston ja halutessasi toimitamme sen myös eteenpäin.
Yleensä mainoksen suunnitteluun menee muutamasta päivästä muutamaan viikkoon. Mainoksen suunnittelu hinta samoin kuin suunnittelutyöhön menevä aika riippuvat suunnittelutyön laajuudesta: tarvitaanko samalla myös logon ja ilmeen suunnittelua? Entä valokuvauksia? Ota yhteyttä ja kerro tarpeistasi, niin saat tarjouksen mainoksen suunnittelusta.
Referenssit
Tässä muutamia suunnittelemiamme mainoksia.
Miellyttääkö kädenjälki? Otahan yhteyttä, niin aletaan hommiin!










